• Жанр:RTS • Статус:в продаже • Издатель:THQ, Steam • Разработчик:Relic Entertainment • Дата выхода:11 марта 2010 года • Описание: игра Warhammer 40,000: Dawn of War 2 — Chaos Rising добавляет новую игровую расу - Космодесант Хаоса, продолжает одиночную кампанию 20-тью новыми миссиями, и повышает планку развития персонажа до 30 уровня. Relic Entertainment также добавила новые карты для мультиплеера и новые единицы для первых четырёх рас.
Tyranids – Tyrant Guard Tyranids actually benefit from two new units in the Chaos Rising expansion, but the Tyrant Guard will replace an existing unit. In the summer of 2009 we released a major update to the multiplayer game called ‘There is Only War’ in which we introduced a new Tier 2 version of the Carnifex – the ‘Screamer Killer’. Dawn of War II and Chaos Rising owners will have this unit replaced by a completely new unit, the Tyrant Guard. These are creatures that seem to serve as a living shield, a protector, for vital locations or important Tyranid units.
Unit: Tyrant Guard, a large durable melee unit that moves faster in synapse. Can use the Shieldwall ability which regenerates health and reduces incoming damage.
Availability: Tier 2
Abilities: Rampage – Charge at a targeted location, knocking over everything in the Tyrant Guard’s path.
Shieldwall – Increase the Tyrant Guard’s health regeneration but temporarily disable the unit.
The Tyrant Guard is a slow lumbering unit unless it is within range of a synapse creature, where its movements are significantly faster. Its greatest strength is its ability to absorb a high amount of damage and recover from wounds by using its Shieldwall ability. An opponent that underestimates your Tyrant Guard may find themselves caught off guard as it Rampages into the front lines of his forces. It is certainly a worthy successor to the Screamer Killer it is replacing.
Tyranids - Genestealer Brood A completely new addition to the Tyranids in Dawn of War II: Chaos Rising is the Genestealer Brood, elite melee infantry units that are known for their agility in close combat. These are the infiltrators for the Tyranid forces, used to locate areas of biomass and then signal the Hive Fleet which will then move in to harvest.
Unit: Genestealer Brood, an elite Melee unit that infiltrates after staying still for a period of time.
Availability: Tier 2
Abilities:
Adrenal Rush – Enter a frenzied state with improved movement and damage. Attacking enemies in this state also restores the Genestealers’ health.
Upgrades: Rending Claws – Requires Tier 3, this upgrade increases the melee damage of the unit.
Genestealers are a potent melee force that can infiltrate, letting the enemy come to them or allowing Genestealers to attack from an unexpected direction. All it takes is a short period of inactivity for this unit to blend in with their surroundings. They will remain infiltrated as long as they do not move or attack. Hapless enemies that wander by are shredded, and in the process can also serve to restore Genestealer health if the Adrenal Rush ability is in use. Adrenal Rush will also reduce incoming ranged damage, and allow these units to stay alive if they need to close the distance to the enemy lines. Genestealers remain an elite melee threat into the late game with the Rending Claws upgrade that increases their overall damage and makes them more effective against vehicles. The Genestealer Brood is sure to have players checking over their shoulders when Chaos Rising is released.
Ouroboros, да, я давно не играл и видать спутал, имел ввиду карни на т2, или же я снова не прав?
new Tier 2 version of the Carnifex – the ‘Screamer Killer’ - Новую Тир 2 версию Карнифекса - Ужасный Крикун. мб опечатка? но это дословно. will have this unit replaced by a completely new unit - заменим этот Юнит совершенно новой единицей. т.е. сначала говорили о том, что добавили Ужасного Крикуна, потом о том, что заменят этот юнит новой единицей. согласен, что как-то нелогично, но если переводить дословно - то так. с другой стороны, на кой черт нам два почти одинаковых вида "Карни"?
jinpaichi, Крикуна не добавляют, а убирают. Его, вроде, в There is only war добавили, так что он относительно новый
я писал - добавили в There is Only War Кстати, инфа с сайта Реликов:
Quote
Several of you noticed the error that was made in the Tyrant Guard post below. It referred to the Tier 2 Carnifex as the Screamer-Killer, which is actually the name of a Tier 3 unit. Whoops!
Just to clarify things, the Tyrant Guard is a replacement for the Tier 2 Carnifex, not the Screamer-Killer. Thank you to those of you who pointed this out.
Не буду умничать с переводом. У них опечатка. Заменят не Крикуна, а обычного Карни на Т2, что более логично. Просьба к Риперу и ко: если увидите это - исправьте на главной.
Добавлено (2010-01-27, 7:26:45) --------------------------------------------- Не быть Вирдбою героем, его обычным юнитом назначили.
Every so often an Ork comes along that is a little bit different than all the others. These Weirdboyz are Ork psykers, conduits for powerful psychic energies generated by masses of greenskins and their enthusiasm and excitement for a fight.
Unit: Weirdboy, a long range support unit and caster. Charge his energy by putting him near da boyz and having them Waaagh!!! shout.
Availability: Tier 2
Abilities: Zzap – Fry an enemy with psychic power. The charge will periodically jump to other nearby units, friends or foes, damaging them as well.
Warp Vomit – Vomit up the psychic stuff roiling in the Weirdboy’s guts, damaging anyone caught in the spew.
Upgrades:
Bigga Brains – Increase the Weirdboy’s health and grants the Over Dere! ability which allows the Weirdboy to fling nearby Orks through the air without causing them any damage. It’s not quite as graceful as teleportation, but it can get the job done.
Warphead – Increase the Weirdboy’s energy and grants the Foot of Gork ability. The mighty foot of the Ork god Gork is summoned to stomp on enemies, stunning and damaging them.
Warpath – Delays the Weirdboy’s death explosion and grants the Warpath ability. When toggled on, Warpath increases the movement speed of nearby Orks and reduces the damage they take.
Alone, the Weirdboy is a vulnerable caster. When he’s with da boyz though, not only does he gain their protection, he also gains energy faster so he can use his abilities more often. If your Orks use their Waaagh!!! shout, the Weirdboy gains a bunch of energy back all at once, so he can get back in action.
In his support role the Weirdboy has a number of ways to disrupt and damage enemy units, including the spectacular Foot of Gork, which is burned into the terrain after it has knocked enemy units in the area flying. It has a massive energy cost, but beware a Weirdboy in the thick of a frenzied Ork mob. As mentioned above, their energy level can go up in a hurry.
When killed, the Weirdboy floats erratically into the air and erupts with psychic energy, knocking over nearby units. It’s an appropriately Orky end for this unit that bestows the green tide with some not so subtle tricks for their sleeves.
Не, ну в этом аддоне - это понятно. Я за перспективу.
Я, честно говоря, сомневаюсь насчёт появления новых героев в следующих аддонах. Имхо, и там добавят новых юнитов и новые расы (Господи, быстрее бы Тау, быстрее бы Тау ).
Сообщение отредактировал SerbIy - Среда, 2010-01-27, 9:47:00
ну так че, когда там перевод про оторвибашку будет? happy
[off]Ну для начала должна поступить сама инфа. Потом её надо переводить. А это всё процесс долгий. Да и к тому же инфа по новым юнитам уже поступила - так что терпим и ждём.[/off]
Ну для начала должна поступить сама инфа. Потом её надо переводить. А это всё процесс долгий. Да и к тому же инфа по новым юнитам уже поступила - так что терпим и ждём.
инфа давно поступила, а на других ваха-сайтов перевод корявый... вот поэтому жду ваш =)
Сообщение отредактировал IB)Blood_raiN - Пятница, 2010-01-29, 9:22:41
jinpaichi, уж чему, а официальным русским локализациям ДоВа как истине в последней инстанции я бы доверять не стал) Хотя корректный русский аналог найти практически нереально... [off]PS. И да, убери подпись, пока я я этого не сделал насильно.[/off]
На главной странице в новости ошибка перевода. Чернокнижник заклинанием создает не кровопускателей, а кровавого сокрушителя - кровопускателя на джаггернауте.
Баланс снова будет перешлифован... наверно рукопашка на т1 больше рулить не будет, т.к тем же хаоситам будет нечего ей противопоставить... даже у СМ были хоть какие-то, но штурмовики...
толпы то толпы, но тут они будут стрелками + тощими и пускать их ближний бой равносильно самоубийству, а каждый раз восполнять отряд - удар по экономике.
Значит культяпки либо будут строиться с лазганами и брать мечи в качестве варгира - либо строиться с мечами и получать лазганы. Скорее всего второй вариант.