[spoiler]Касательно мультиплеера: -Прежде всего добавлено новое вооружение для "старых рас", также как изменения и абилки для старой экипировки. -Как пример у ФК на т1 будет доступен Болтер мастеров, а ЛоХ получит цепной топор со щитом, апгрейд для защитных бонусов на т1 -В связи с тем что похоже будет как минимум 4 кампании, и как следствие МОРЕ внутриигровых моделек лута, разработчики решили закинуть все модели лута также и в мультиплеер, как следствие каждый купленый варгир будет уникальным и легко распознаваемым невооруженным взглядом. -Ранки увеличены аж до 80го, и получать их будет несколько легче чем сейчас. -Каждый игрок сможет ПОЛНОСТЬЮ КАСТОМИЗИРОВАТЬ СВОЮ АРМИЮ В МУЛЬТИПЛЕЕРЕ, вплоть до смены наколенников, медалек, рогов, когтей, панцирей(возрадуйтесь полосатые тиранидки) и тд и тп. Ранк противника в мультиплеере точно будет отображаться сразу. -Для Лэст стэнд готовится огромный контент патч, который увеличит уровень до 30го, будут добавлены мини-кампании, новые герои и тд и тп. -Новые игровые режимы: Убийство командира(Ваш командир будет мощнее чем обычно, но его потеря будет стоить вам победы), Контроль территории(Требуется удерживать определенную территорию, чем дольше держишь, тем больше очков капает) и Твердыня(Стройте защитные укрепления по карте, дабы захватить ВСЮ карту оттеснив противника(здравствуй ДоВ1! - авт)) -Игроки ДОВ2 и Хаос райсинг получат апдейт бесплатно, за исключением новых кампании и тп.
Сообщение отредактировал kop - Среда, 2010-10-13, 9:28:08
Anchar, с чего ты взял? Даже если аутарха и добавят (хотя подтверждения я пока не видел), то ничего не мешает сделать его рядовым юнитом аки библиарий, бум-башка или ликтор.
GameSpot: We have to admit that it's pretty intriguing to hear the Tyranids will now be a playable faction in the single-player campaign for Retribution. Tell us about how the team eventually came around to the decision to give the deadliest xenomorphs in the galaxy a starring role in the story.
Jeff Lydell: Our goal with Retribution was to give players a chance to play with as many of their favorite 40K races as we could. Since no one has had a chance to play the single-player campaign with Tyranids in any of the Dawn of War products, they were a natural choice.
GS: How exactly will the Tyranids' story be told? It seems safe to assume, for instance, that they won't be getting mission briefings from commanding officers who trade witty banter.
JL: You are going to hear the voice of the hive mind. That's not a physical character but more of a very creepy voice in your head. The Tyranids are also psychic creatures and are capable of picking up enemy transmissions. Some of the story is told from the point of view of intercepted vox calls or overheard enemies.
GS: Without spoiling anything, tell us what the Tyranids' motivations in Retribution will be. Are they simply looking to devour known space and annihilate anyone who stands in the way? Or will they have specific objectives tied to the story?
JL: The Tyranids have a compulsive need to complete their original mission and reunite with the main fleet of the Tendril. Something in the sector is preventing them from reforming the synaptic link, and they need to neutralize that threat. The Tyranids are looking out for the fleet, and events in the sector are going to force them directly into the heart of the conflict. It will all make sense once you are playing.
GS: Will the faction have any new units or heroes unique to the campaign (that don't also appear in multiplayer)?
JL: Yes, they will have a new unit, and it will also appear in multiplayer. Expect the debut of a new Tyranid hero in Dawn of War II: Retribution.
GS: How will Tyranid heroes grow and improve over time? Will players kit their Tyranid heroes with gear in various inventory slots and choose to spend experience-based points in various ability scores? Or will they improve differently?
JL: The role-playing elements for the Tyranids are [restricted] to the [advancement of the] hive tyrant. We did this for a few reasons, the main one being that we wanted the majority of the Tyranids to be disposable squads. Disposable meant the progression aspects didn't make sense. We also couldn't have multiple speaking characters with the Tyranids, since their entire lore revolves around them being a race united under a single consciousness. As you progress with the Tyranids, your overall army will get stronger.
GS: Is this change indicative of how Relic plans to design future expansions and Dawn of War games in general? By giving each race a turn at single-player campaign stardom?
JL: It's too early to speak for every future Dawn of War game, but I'll reiterate that our mission with Retribution was to get as many races as we could into the hands of our players. The last two games had focused entirely on the Space Marines as the playable characters, and it's time to let some other races have their time in the sun.
GS: Can you give us a general update on Retribution's development? What aspects of the game is the team currently working on? What's got the team most excited?
JL: We've been able to play through the entire game for a month or two now, and we are working on finishing off the last features of the game before we start fixing bugs and polishing. What's got us each of us excited depends on who is working on what. I'm personally excited that we have multiple races available for the campaign and great stories for each of them.
GS: Finally, is there anything you'd like to add about the Tyranids, the campaign, or Retribution in general? You don't have to be psychic to survive in a universe teeming with Tyranids…but it helps!
JL: For the Tyranids, I'm really happy with the voice behind the hive mind. The actor who did it has a very creepy voice. For the campaign, I'll add that the Tyranids aren't the last race we plan on announcing, and for Retribution, I'll add you can expect new content and new features to be announced in the coming months.
GS: Thanks, Jeff.
Скриншоты
Сообщение отредактировал SerbIy - Понедельник, 2010-10-18, 10:08:43
Вы о Повелителе роя? Может это просто тиран с новым оружием и измененным именем.
Неет, бонсворды тирану в мультике выдадут варгиром, это очевидно.
Хмм, если и правда новые герои... Ну Эльдары - Аутарх. К Космодесанту так и просится Капеллан, а к Тиранидам - Брудлорд. Ну Орки - наверное Дурной Док или Меганоб. А вот Хаос... Вроде-бы закономерным был бы Чемпион Слаанеш, для полноты картины, так сказать. Но, на мой взгляд, нелогично было бы вводить его при полном отсутствии культовых юнитов Слаанеш. Кто бы это омг быть в таком случае? Одержимый? Облитератор? Я бы очень хотел Кузнеца Войны, но в этой нише уже есть злой говно-человек с туррельками, так что отпадает.
Но, на мой взгляд, нелогично было бы вводить его при полном отсутствии культовых юнитов Слаанеш.
А кто сказал, что новых юнитов не будет? Коль тиранидам обещают нового юнита и героя, то и остальных обделять смысла нет. Тем более, как вы сами замечали выше, Хаос тут представлен не кем-нибудь, а Детьми Императора.
Тем более, как вы сами замечали выше, Хаос тут представлен не кем-нибудь, а Детьми Императора.
Это стёб вроде, на скринах кто угодно но не ДИ
Добавлено (2010-10-18, 6:53:22) --------------------------------------------- Кстати, сказали, что представленны три компании... Орки, Тиры...а ещё кто?
Однозначно ДИ, их цветовая схема. Сам знаю, что по кодексу она не такая, но кодекс дову не указ. Кто не верит - заходим в ДоВ и открываем арми пейнтер. [off]З.Ы. это все равно ближе к кодексу, чем ультрамаринская раскраска Повелителей Ночи. [/off]
Quote (Anchar)
Кстати, сказали, что представленны три компании... Орки, Тиры...а ещё кто?
Ушастые.
Сообщение отредактировал Eagle - Понедельник, 2010-10-18, 6:57:42
Однозначно ДИ, их цветовая схема. Сам знаю, что по кодексу она не такая, но кодекс дову не указ. Кто не верит - заходим в ДоВ и открываем арми пейнтер.
Неповерил. зашёл. Кодексная раскраска. Чорные рыла с розовыми декалями. Смотрим Альфу. Тёмно синии с серебрянными декалями...именно то что мы видем на скрине
Может быть у меня что-то с цветовосприятием или с настройками монитора. Но для меня основной цвет доспехов на скрине не темно-синий, а декали совсем не серебрянные, а мутно-розовые.
Oh yes. Tyranids are confirmed as the third playable race in Dawn of War 2’s standalone expansion Retribution. This means a full story-driven single player campaign for Warhammer 40,000’s swarming, spiky, acid-spitting aliens, for the first time ever. I’ve seen it in action, and it’s horrific. But before I tell you the gruesome details, there’s a twist to this announcement: in Retribution’s Tyranid campaign, unlike its others, you have just one hero. You’re the Swarmlord.
As the name implies, he’s not a solo operator. He’s your only hero, but he can spawn close-combat Hormagaunts and ranged Termagants any time he has the energy to do so. And Retribution works very differently to Dawn of War 2: capturing certain outposts lets you produce squads of small units in the field, and others even let you produce the big stuff like Carnifexes. If you go for pure numbers, your Swarmlord can lead an army of around 140 units. This isn’t even in the same genre as Dawn of War 2: Relic are back in the RTS business.
For anyone wondering why Tyranids are such a fan favourite, I’ll put it this way: they have guns that fire beetles that eat through flesh. StarCraft’s Zerg owe a significant debt to them, but they have a bony, nasty elegance that squelchier alien races often lack. Lead designer Dan Kading says that in Retribution, you’ll get to customise your Swarmlord almost as you would a humanoid hero.
“He has his traits that he can level up just like anybody else, and he has a variety of biomorphs that he can equip over the course of the campaign: including scything talons, crushing claws – which is a more anti-vehicle, anti structural style melee weapons – Barbed Stranglers, and Venom Cannons – which is a massive ranged anti-vehicle weapon that the Tyranids use. He’ll get different carapaces he can pick up, and a variety of equipment that will change his various abilities from Rippers, which will just form an entourage around him, to the ability to regenerate some of his units on the field, or to spawn Spore Mines which can drift off and attack.”
In action, he’s the scrappy backbone of your swarm. As a six metre tall creature wielding four swords made of bone, he takes care of himself pretty well. But he also functions as a caster, chucking the Barbed Stranglers Dan mentioned to slow down and suppress large groups of units, or flush them out of a building if they’re garrisoned. His underlings do most of the fighting: huge, ever changing hordes of small units washing over the battlefield. They spawn fast, they die fast, and you’re constantly rethinking what to create.
At one point Dan’s strength-in-numbers army was smashed by an Ork force heavy on the vehicles. So he rebuilt it rather differently: no squads, just three lumbering Carnifexes, each taking up as much of his population limit as 30 lesser creatures. They cut through the shonky Ork hardware like bone through butter, and he completes the mission.
What you can build in the field depends on what you’ve unlocked in the Army Builder, a persistent roster of the units you have access to. At the end of each mission, you get to choose from rewards that include Wargear for your hero, new units for your army, or upgrades to those army units that you can then grant them in the field.
“[The Tyranids] have only got the one hero,” says Dan, “which was partly done for story reasons and for the nature of the ‘Nids, which are meant to be much more swarmy. But as a result that also means that since there’s only one guy, more of their rewards tend to focus around the army unlocks, and there tend to be more of those army builder unlocks available to them. Definitely if you want the armada, either for band-boxing (selecting everything and right-clicking the enemy) and washing over the enemies, or a micro[management] style army, you’ll have those options available to you through the ‘Nids. But some of those are going to come through the forms of buildable micro-units (units which have manually activated abilities) such as the Lictor or the Zoanthrope, and the upgrades that you can potentially unlock for them.”
Retribution now has three confirmed single player campaigns: Orks, Eldar and Tyranids, each more than fifteen missions – the length of previous expansion Chaos Rising’s campaign. Dan assures me there’s “at least” four total, which would be a strange thing to say if there were only four total. There are only two other races in Dawn of War 2 right now, Chaos and the Space Marines – it’d be a shame to exclude Chaos so soon after introducing them, and Space Marines seem like a given. Retribution will introduce one new race to Dawn of War 2, but Relic won’t say whether it’s playable. My guess is it won’t be, but if they do announce a full Necron campaign, I will do a little dance.
Tell us your theories about the remaining campaigns, and the surprise race, in the comments. And grab the next issue of PC Gamer for a full preview feature on Retribution.
Retribution will introduce one new race to Dawn of War 2
Добавлено (2010-10-23, 4:12:28) --------------------------------------------- Информация взята с варфорджа, опубликовал RuW)ImPEREZ
-Все фракции могут вывести натуральную армию на поле боя. -Четыре отряда вместо шести, если же нет желания высаживать в бой все 4, их можно заменить стандартными юнитами. -Нахождение и захват командных точек позволят высаживать более весомых юнитов или же увеличивать число "мелких" юнитов когда захочется, также определяя тем самым лимит численности войск -Вы можете решить: повременить с прокачкой командира и не взять мощный клинок, тем самым позволив выбрать в список элитных отрядов героя совет видящей(насколько я уловил -пер.) "Как вы можете полагать, ваш выбор окружения героя будет часто сводится к последующему выбору способностей и лута для ваших героев. Основная мысль заключается в том, что вы не просто улучшаете своего героя; если есть персонажи которые вам не нравится и вы не хотите использовать их в бою, то игровой процесс будет неинтересен для вас, поэтому многие параметры этих юнитов имеют двойственную структуру - они открывают новую способность не только для себя но и меняет или улучшает характеристики отряда, которым он заменен(на самом деле малопонятная фраза и в оригинале -пер.) -В игре будет больше строительства армии -Ресурсы возвращены в игровую механику -Очки влияния, энергия и прочие вещи будут улучшать предел численности и прочее -Вы можете отклониться от курса миссии и захватить как можно больше ценностей для вас для увеличения численности вашей армии, или же можете попытаться прорваться полагаясь на свое микро и знание механики боя для победы -По завершении миссии на выбор будет доступно улучшение командира или же армии и тп -Четыре фракции имеют по четыре героя, каждый из них с четырьмя альтернативами и целая армия с семью различными типами юнитов с двумя уникальными улучшениями, таким образом свыше сорока юнитов для управления -Тираниды получили лишь одного героя в кампании - Повелитель роя -Тираниды получили около 140 юнитов(я полагаю под этим понятием скрывается количество "моделей" бойцов в подчинении), Карнифекс стоит 25 очков популяции в кампании -Варбосс получил "броневоз" - это либо новый юнит либо модифицированый для кампании старый -Миссии по структуре схожи с миссиями аддона "Chaos Rising" и как факт они аккуратно заскриптованы и не всегда заканчиваются битвой с Боссом -Множество миссий уникальны для каждой расы, с несколькими идентичными для каждой кампании -Кампания каждой из рас необязательно будет проходить в один и тот же временной период -Тираниды будут воевать с тиранидами(отключенными от разума главного улья) -Орки против орков(разные кланы) -Эльдары против эльдар(различные миры) -Иногда вам будет необходимо захватить полевой штаб до того как получить доступ к строительству новых юнитов -Ящики снова в деле, но теперь содержат так же снаряжение -В разгаре миссии также предусмотрены апгерйды, только на данный момент не понятно для обыкновенных войск или же для командиров -По первоначальным планам DoW2 должен был выйти с мультирасовой кампанией, но отработать как надо эту идею помешали сроки разработки
- они открывают новую способность не только для себя но и меняет или улучшает характеристики отряда, которым он заменен(на самом деле малопонятная фраза и в оригинале -пер.)
Да все понятно. Если не хотите качать героя и покупать ему варгир, можно качать вместо него элитные отряды (именно те, которыми можно заменить героя на поле боя)
Сообщение отредактировал Ego_Serpentis - Суббота, 2010-10-23, 4:53:51
Четыре героя в кампании, не в мультиплеере. Я конечно очень надеюсь что ошибаюсь, но мне кажется тот же Аутарх будет в эльдар как Библиарий у СМ (в ЧР он тоже героем был, между прочим)
Интересные вещи происходят. В новом патче CR в описании третьего тира у СМ, Орков и Тиранид, присутствуют Land Raider, Battlewagon и Swarmlord соответственно. Вот и думай теперь, то ли разработчики пошутили, то ли утечка информации.